streda 3. apríla 2013

Makeup story


Krásny deň všetkým!

Nechcem to preháňať, ale som zbláznená do mejkapu. Vlastne to sme asi všetky. No musím sa priznať. Moja pleť nie je dokonalá, prechádza rôznymi fázami. Niekedy je v lepšom stave, inokedy je na tom horšie. Napriek tomu som rada, že mám pleť zmiešanú, páči sa mi a baví ma sa o ňu starať, ošetrovať ju. A teraz to priznanie: Skoro vždy, keď si na pleť nanesiem mejkap, radostne zvolám "mejkap je najlepšia vec na svete" alebo "mejkap je najlepší vynález". 
Maľujem sa už od základnej školy, začala som s tým v osmičke. Na rozdiel od iných dievčat som nezačala svoju mejkapovú "kariéru" maskarou (vtedy sme ju volali špirála - na tom sa bavím, lebo maskaru som tak nazvala možno len 10krát v živote a je mi to strašne smiešne), ale trocha viac zostra: pepermintovým roll-on leskom na pery (na ten nikdy nezabudnem, ani na jeho chuť a vôňu, ani na to, aká som bola hrdá, že ho mám), mejkapom a farbou na líčka. Dodnes som nesmierne pyšná na to, že už ako decko som vedela používať blusher. 
Odvtedy som už použila a vyskúšala desiatky mejkapov. Veľmi rada skúšam nové výrobky, ale nikdy doma nemám viac ako 5 produktov. Málokedy sa však vraciam k rovnakým výrobkom, stále chcem skúšať nové veci a teraz je aj na Slovensku nepreberné množstvo značiek, farieb, druhov, mnohé si môžem objednať cez internet, a keďže veľa cestujem do zahraničia, možnosti sa rozširujú. 
Určite sa aj vám stalo, že ste sa mejkapom farebne netrafili do svojho tónu pleti. Toto môže byť dosť veľký problém, pretože buď vyzeráte ako zombie, alebo ako niekto, kto si zabudol zložiť karnevalovú masku. Žiaden stres. V prvom prípade (príliš svetlý mejkap) stačí naniesť o odtieň tmavší púder a tvár vyformovať bronzerom (na líčkach, spánkoch a okraji čela z obidvoch strán, ako aj na obidvoch stranách nosa - týmto sa aj krásne zúži). Takto bude svetlo žiariť iba stred tváre. 
Ak je však mejkap na tvári príliš tmavý, je lepšie ho zjemniť iným svetlejším mejkapom alebo do pleti vklepať ľahký denný krém a spolu s mejkapovou maskou rozotrieť do stratena. Ja som raz takúto situáciu zachraňovala svetlým korektorom, ktorý som od stredu tváre rozotierala dostratena. 

No a konečne prichádzajú moje súčasné mejkapové vychytávky:



Momentálne používam tieto štyri spásne zázraky pleti. Každý z nich má inú konzistenciu a aj trocha iný odtieň. Myslím, že toľko odtieňov naraz som ešte nemala, ale má to svoje opodstatnenie. Mejkapy sa na pleti krásne adaptujú a ja nemám stále rovnaký tón pleti. Takto vyzerajú na pokožke:




(Guerlain, Manhattan, MAC, Dior)


Mejkap Issima teint fluide fondant anti-age od Guerlain v odtieni Beige Naturel 548 mám z tejto zbierky najdlhšie. Mám ho veľmi rada a dosť si ho šetrím. Má úžasne jemnú fluidnú konzistenciu, dávkuje sa pumpičkou. Na obrázku síce vyzerá dosť dooranžova, no na pleti sa krásne adaptuje a vyzerá prirodzene. Väčšinou si ho na tvár nanášam štetcom, no nakoniec si vždy musím dopomôcť aj hubkou, pretože pri tomto mejkape zostávajú na tvári stopy od štetiniek. Jeho krycia schopnosť je stredná. Vďaka konzistencii fluidu a príjemne chladivému pocitu, ktorý pri nanášaní zanecháva, je vhodný najmä na jarné a letné obdobie. Ďalšie plus - SPF 15. 
Vyzerá to tak, že si ho čoskoro zasa objednám. 
Moje hodnotenie: 9 bodov z 10



Manhattan Powder matt Make up, odtieň Beige 82, som si kúpila v zahraničí v stave núdze. Súrne som potrebovala zmatňujúci mejkap, lebo sa mi niekoľko dní až podozrivo začinala počas dňa lesknúť T-zóna. No a našla som tento púdrový zmatňujúci mejkap. Na obrázku vyššie vidno, že má hutnejšiu konzistenciu, je tak trocha akoby penový. Pracuje sa s ním trocha ťažšie, najlepšie mi pri ňom však pomôžu prsty, ktorými ho po tvári rozotriem, ale nakoniec aj tak použijem ešte hubku (fľaky na tvári si naozaj neželám). Napriek tomu, že mejkap je púdrový, T-zónu prepudrujem aj po ňom; jednoznačne si však tento mejkap vyžaduje rozjasňovač. Ten si dávam minimálne na jabĺčka líc ponad lícenku a na chrbát nosa. Mejkap je vhodný skôr na zimu, na slniečkové letné dni je príliš ťažký. 
Moje hodnotenie: 7 bodov z 10



Na rad prichádza jeden z najľajhších mejkapov na svete - MAC Face and body foundation (u mňa momentálne odtieň C4, lebo N4 som nezohnala). Mejkap je založený na vodnej báze, preto je ľahučký, jemnučký, na pleti priam osviežujúci. Jeho krycia schopnosť je nízka, preto je využiteľný skôr v lete, keď je pleť trocha opálená a prirodzene vyzerá lepšie. Alebo treba použiť dve vrstvy a trocha púdrika. Na obrázku vyššie vyzerá tiež viac oranžovo, ako je v skutočnosti, no dá sa veľmi dobre dokombinovať púdrom. No, nie je to ten môj naj odtieň. Jediným mínusom mejkapu je chýbajúca informácia o slnečnom faktore, takže asi žiadny nemá. Inak je skvelý, skvelé je aj balenie 50 ml (!!!) a doba spotreby do 24 mesiacov. Jednoznačne u mňa nebude chýbať ani v budúcnosti, ale radšej v odtieni N4. 
Moje hodnotenie: 9 bodov z 10



Nakoniec moja srdcovka. Netajím sa tým, že som zbláznená do dekoratívnej kozmetiky Dior. Keď som raz vyskúšala, nedalo sa prestať. Za ich výrobky, vlastne za ich umelecké diela, mi nie je ľúto žiadneho euríka. Mejkap Diorskin Nude, Natural Glow Creme-Gel Makeup, odtieň 022 Cameo, nie je výnimkou. Mám na ňom rada všetko - kompaktné balenie s veľkým zrkadielkom, kompaktnú štruktúru, ktorá sa pri dotyku s pokožkou jemne roztápa a krásne s ňou spája. Jeho krycia schopnosť nie je ani stredná, ani vysoká, skôr taká stredne vyššia. Je použiteľný za každých okolností a v každom ročnom období. A je NAPLNITEĽNÝ, takže si nemusím kupovať nové balenie, len novú náplň. V balení je priložená hubka na nanášanie, ale ja to s ním aj tak radšej robím prstami. 
Moje hodnotenie: 10 bodov z 10

A čo váš makeup? Používate roky rovnaký, alebo ich striedate a skúšate ako ja? Teším sa na komenty. 
Nech ste dokonalé vždy a všade…

sunnyl

2 komentáre:

  1. skoda, ze mi to blbne a neukazuje obrazky:/, ja pouzivam rozne make-upy, vzdy je co objavovat:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj, Evie! Ak máš chuť, pozri si môj príspevok o mejkapoch ešte raz. Trocha som sa s mojím blogom pohrala a myslím, že teraz by už mali byť všetky obrázky pekne viditeľlné. Som úplne nová blogerka, takže sa musím ešte veľa učiť. Preto by ma potešil aj tvoj ďalší feedback.
    Peknú sobotu :)

    OdpovedaťOdstrániť